Home Wiadomości Zakon Braci Mniejszych: Braterstwo i relacje

Zakon Braci Mniejszych: Braterstwo i relacje

Redakcja

Od 6 do 9 czerwca w miejscowości Dolný Smokovec na Słowacji odbywało się spotkanie braci juniorystów Konferencji Północnosłowiańskiej Zakonu Braci Mniejszych.

Tematem przewodnim były „Relacje we wspólnocie braterskiej”. Bracia przybyli z sześciu prowincji: Wniebowzięcia NMP – Panewniki, Matki Bożej Anielskiej – Kraków, Św. Franciszka – Poznań, Niepokalanego Poczęcia NMP Kraków, Najświętszego Zbawiciela – Słowacja i nasza prowincja Św. Jadwigi – Wrocław.

Czym jest juniorat braci zakonnych? Juniorat jest etapem formacji, przygotowującym brata zakonnego do złożenia ślubów wiecznych w Zakonie Braci Mniejszych i do jego przyszłej posługi na rzecz wspólnoty poprzez te wszystkie zajęcie, które nie są powiązane ze święceniami kapłańskimi, których bracia nie przyjmują. Przygotowanie to odbywa się w dwóch etapach, które łącznie trwają 5 lat. Pierwsze dwa lata po nowicjacie bracia zakonni przebywają we Wrocławiu-Karłowicach, gdzie pogłębiają swoją formację zakonną i zdobywają różne praktyczne umiejętności, aby następnie kontynuować juniorat w klasztorach prowincji podejmując wyznaczone zadania przez przełożonych.

Wraz z naszym magistrem o. Augustynem bracia junioryści: br. Artur, br. Korneliusz, br. Stefan, br. Izajasz i br. Michał udaliśmy się w stronę Słowacji.

Przejeżdżając przez Kraków wstąpiliśmy na krótką chwilę, aby nawiedzić Sanktuarium św. Jana Pawła II. Gdy już dojechaliśmy na miejsce i zostaliśmy zakwaterowani, mieliśmy jeszcze trochę czasu na odpoczynek. O godz. 18:00 zasiedliśmy przy wspólnym stolę, aby spożyć kolację. Wieczorem o 20:00 odbyła się wspólna rekreacja, gdzie mogliśmy się bardziej poznać z braćmi z innych prowincji i pobyć razem.

Następny dzień rozpoczęliśmy od porannych modlitw i Eucharystii. Przed południem mieliśmy konferencję połączoną zajęciami warsztatowymi, które przeprowadził dla nas o. dr Sergiusz Bałdyga OFM, wykładowca seminarium i gwardian klasztoru w Katowicach -Panewnikach. Po obiedzie udaliśmy się w pobliskie góry. Może nie zdobyliśmy żadnego szczytu, ale jednak widoki mówiły same za siebie. Także na szlaku był czas na rozmowy z braćmi, a także na osobistą medytacje.

Podobnie drugi dzień naszego pobytu rozpoczęliśmy modlitwami i Eucharystią. Potem o. Augustyn Feliszek OFM wygłosił nam konferencję. W swoich rozważaniach mówił o osobistej relacji do Jezusa. Po konferencji było wystawienie Najświętszego Sakramentu i okazja do spowiedzi. Gdy zjedliśmy obiad, to po krótkiej przerwie, udaliśmy się do Zamku Spiskiego perły średniowiecznej na Słowacji, gdzie na wyniosłym wzgórzu ponad miasteczkiem, na wysokości 634 m n.p.m. wznoszą się efektowne ruiny potężnej średniowiecznej twierdzy.

Był to czas, który mogliśmy wspólnie przeżyć na modlitwie, konferencjach, wyjściu w góry i innych atrakcjach, a także we wspólnocie braterskiej. Mogliśmy jeszcze bardziej umocnić nasze więzi i podzielić się doświadczeniami z naszych wspólnot.

br. Izajasz

Za: www.dominik.w-w.pl.

SERWIS INFORMACYJNY KONFERENCJI WYŻSZYCH PRZEŁOŻONYCH ZAKONÓW MĘSKICH W POLSCE

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Zgoda