Home WiadomościZe Świata Kapucyni: Pielgrzymka braci zakonnych do Altötting

Kapucyni: Pielgrzymka braci zakonnych do Altötting

Redakcja

W tym roku bracia zakonni naszej Prowincji obrali za cel pielgrzymki odległe Altötting w niemieckiej Bawarii, gdzie żył i posługiwał przez 41 lat nasz święty kapucyński – brat Konrad z Parzham. To coroczne spotkanie braci, które odbyło się w dniach 4-7 czerwca, zbiegło się z obchodami 200-setnej rocznicy jego urodzin (22 grudnia 1818r.). Na spotkanie z bratem Konradem ruszyliśmy wsparci błogosławieństwem naszego Ministra Prowincjalnego br. Tomasza Żaka.

Przed nami stanęła perspektywa 10-cio godzinnej podróży autobusem do Bawarii przez Czechy i Austrię. Kilometry mijały nam na wspólnie odmawianej Liturgii Godzin i rozmowach w braterskiej atmosferze. W kontekst historyczno-kulturowy Bawarii i świętego Bawarczyka wprowadził nas wykład brata Błażeja Strzechmińskiego.

Po noclegu w Altötting ruszyliśmy w rodzinne strony św. Konrada. Przed naszymi oczami rozciągały się zielone i złociste od zbóż wzniesienia i doliny, a my przejeżdżając pomiędzy nimi, podążaliśmy śladami Świętego od świątyni do świątyni, które były świadkami niejednej modlitwy naszego współbrata. Tym samym próbowaliśmy poznać duchową drogę ku największej miłości jego życia – Boga. W tej drodze towarzyszył nam miejscowy kapucyn – br. Georg oraz nasz tłumacz, Polak, żyjący posługujący w Niemczech – br. Tomasz.

W Parzham – w domu, gdzie urodził się i mieszkał przez 31 lat br. Konrad – uczestniczyliśmy w Eucharystii, zanosząc intencje własne i naszej Prowincji. Słowo do nas skierował Wikariusz Prowincjalny – br. Tomasz Protasiewicz. Następnie w kościele św. Wolfganga, oddalonego o 3 km od Parzham, dziękowaliśmy Bogu za dar powołania zakonnego, odnawiając przyrzeczenia chrzcielne oraz profesję zakonną.

W drodze powrotnej do hotelu zatrzymaliśmy się na chwilę w miejscowości Marktl nad Iną, w domu, w którym urodził się Papież Benedykt XVI. Potem udaliśmy się do braci z klasztoru w Altötting, gdzie zwiedziliśmy klasztor oraz obejrzeliśmy cenne pamiątki po bracie Konradzie.

W dniu wyjazdu udało nam się jeszcze nawiedzić sanktuarium Czarnej Madonny – Patronki Bawarii oraz przeżyć wspólnie Eucharystię w kościele św. Konrada przy jego relikwiach, dziękując za wszelkie owoce tej pielgrzymki i przykład jego świętego życia.

br. Piotr Wysocki OFMCap

Więcej (zdjęcia) na: www.kapucyni.pl

SERWIS INFORMACYJNY KONFERENCJI WYŻSZYCH PRZEŁOŻONYCH ZAKONÓW MĘSKICH W POLSCE

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Zgoda