Jezuicki DEON.pl liderem serwisów religijnych w Polsce

DEON.pl jest najpopularniejszym w Polsce serwisem o tematyce religijnej. W sierpniu odwiedziło na 1,22 mln czytelników!

W czołówce popularnych serwisów religijnych jest także Gosc.pl i polska edycja Aleteia.org, której partnerem Katolicka Agencja Informacyjna – wynika z badania Gemius/PBI przytoczonego przez serwis Wirtualnemedia.pl

Wirtualnemedia.pl podają, że zgodnie z badaniem Gemius/PBI w sierpniu odwiedziło Deon.pl 1,22 mln realnych użytkowników, co stanowi 4,36 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni na stronie 8,07 mln odsłon.

10 lat portalu DEON.pl

We wrześniu tego roku jezuicki portal obchodził swoje 10. urodziny. Redakcja zaprosiła do wspólnego świętowania wszystkich czytelników, którzy mogli brać udział w spotkaniach i wydarzeniach na żywo lub za pośrednictwem transmisji live. Wśród zaproszonych byli m.in. Adriana Porowska, Szymon Hołownia, Karolina Korwin Piotrowska, Grzegorz Kramer SJ i Marcin Jakimowicz. Ostatnim punktem urodzin był koncert „Pełni nadziei„, który bezpośrednio.

Mszę świętą w intencji czytelników i redakcji portalu odprawił abp Grzegorz Ryś, który powiedział m.in.: „Życzenia jakie mam dla was, to: zobaczcie Jezusa w te 10. rocznicę powstania, z jego możliwościami i zobaczcie granicę swoich możliwości. To człowiekowi w Kościele dobrze robi. Zobaczcie dokąd sięga wasze słowo, dokąd sięga wasza aktywność a dokąd nie sięga. Tam gdzie my już nie sięgamy, gdzie nie ma już naszych zasług, życzeń i słów, tam jest przestrzeń zbawienia i przestrzeń ofiary Boga ”

„Jakieś 11 lat temu w wydawnictwie WAM powstała idea, żeby wejść na poważnie z ewangelizacją do sieci. Za pomysłem stał ówczesny pracownik wydawnictwa, a dziś prowincjał jezuitów Jakub Kołacz SJ. Teraz żyjemy w erze Szustaka, Rysia, wielu blogów, vlogów i projektów ewangelizacyjnych, ale jak my zaczynaliśmy, to naprawdę było biednie. Udało nam się wnieść sporo świeżości i nowej energii” – mówi Piotr Żyłka, redaktor naczelny portalu w rozmowie z KAI. Jednocześnie wskazuje, że misja DEON.pl choć wyrastająca bezpośrednio z duchowości ignacjańskiej, kształtowana jest również przez czytelników. „Próbujemy tłumaczyć im naszą perspektywę, nasz punkt widzenia, ale najpierw uważnie ich słuchamy, próbujemy zrozumieć” – mówi red. naczelny portalu.

„Przez te lata udało nam się zgromadzić spore grono stałych odbiorców. Można powiedzieć, że teraz chcemy razem z nimi iść w głąb. DEON.pl jest młodym zespołem, dorastamy i dojrzewamy razem z naszymi czytelnikami” – dodaje Piotr Żyłka.

Jedno ważne pytanie, dziewięć różnych odpowiedzi. Poznaj redakcję DEON.pl>>

Z okazji 10. urodzin portalu redakcja przygotowała również nową odsłonę strony DEON.pl, którą zaprezentowano 16 września. O tym, co się zmieniło, możecie przeczytać pod tym linkiem>>

Serwis skierowany do świadków Jehowy liderem w kategorii wyświetleń

Jak wskazują badania Gemius/PB, serwis internetowy „Gościa Niedzielnego” zanotował 12,09 mln odsłon przy 765,1 tys. odwiedzających. W Deon.pl internauta wykonał średnio 6,6 odsłony, a w Gosc.pl – 15,8 odsłony.

Jeszcze lepszy wynik osiągnęła pod tym względem witryna jw.org skierowana do świadków Jehowy – 307,5 tys. użytkowników wygenerowało tam 14,65 mln odsłon. Na każdego użytkownika przypadło zatem średnio 47,6 odsłony.

Po ponad milion odsłon zanotowały serwis tygodnika katolickiego „Niedziela” – Niedziela.pl (300,4 tys. użytkowników i 1,68 mln odsłon), Wiara.pl (381,9 tys. użytkowników i 1,49 mln odsłon) oraz Opoka.org.pl (367,8 tys. użytkowników i 1,09 mln odsłon), a po prawie milion – Stacja7.pl (427,5 tys. odwiedzających i 980,9 tys. odsłon), Brewiarz.pl (199,7 tys. użytkowników i 944 tys. odsłon) oraz Aleteia.org (466,3 tys. odwiedzających i 938,4 tys. odsłon).

Wzrosty i spadki liczby użytkowników

Badanie pokazuje jednak również spadki. Z miesiąca na miesiąc DEON.pl zanotował spadek o 272 tys. użytkowników (18,2 proc.) i 375,9 tys. odsłon (4,4 proc.). Zmalała też liczba odwiedzających Brewiarz.pl (o 79,7 tys. czyli 28,5 proc.), Niedziela.pl (o 7,3 tys., 2,4 proc.) i jw.org (o 3,6 tys., 1,2 proc.).

Gosc.pl zyskał z kolei 167,5 tys. odwiedzających i 4,66 mln odsłon (to odpowiednio 28 i 62,7 proc. w górę). Stacja7.pl osiągnęła wzrost o 160,8 tys. użytkowników i 173,1 tys. odsłon (60,3 i 21,4 proc.), a Wiara.pl o 91,8 tys. użytkowników i 147,9 tys. odsłon (31,6 i 11 proc.).

Z kolei liczba odwiedzających Gloria.tv zwiększyła się o 193,7 tys., czyli aż o 114,3 proc.

Za: www.deon.pl