Wrocław: Finał 46. Festiwalu Barbórkowego Chórów Akademickich

Uroczystość Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny miała wyjątkowy wydźwięk w oblackiej parafii pw. NMP Królowej Pokoju we Wrocławiu. Święto patronalne gospodarzy popowickiego klasztoru i parafii zostało bowiem uczczone przez specjalne wydarzenie muzyczne. Był nim wieczorny koncert, który wieńczył 46. Festiwal Barbórkowy Chórów Akademickich.

Wspomniany festiwal to wydarzenie, które od 46 lat wpisuje się w życie kulturalne Wrocławia. Co roku w grudniu do stolicy Dolnego Śląska przyjeżdżają bowiem chóry i zespoły muzyczne z całej Polski (nierzadko również z zagranicy), aby w nieskrępowanej, wolnej od konkursowych zmagań formie zaprezentować przygotowany repertuar. Gospodarzem festiwalu od początku jego istnienia jest Akademicki Chór Politechniki Wrocławskiej.

Tegoroczna edycja rozpoczęła się koncertem Chóru Narodowego Forum Muzyki pod kierownictwem Agnieszki Franków-Żelazny. Ten laureat licznych prestiżowych nagród, który występował w najsłynniejszych salach koncertowych świata, 5 grudnia w auli Politechniki Wrocławskiej zaprezentował dzieła polskich i zagranicznych kompozytorów XX i XXI wieku. Drugi i trzeci dzień festiwalu miał miejsce w Oratorium Marianum Uniwersytetu Wrocławskiego, gdzie usłyszano zróżnicowany repertuar muzyki chóralnej w wykonaniu zespołów wokalnych i chórów akademickich z Wrocławia i Poznania.

Wydarzenie zwieńczone zostało niedzielnym koncertem w kościele pw. Najświętszej Maryi Panny Królowej Pokoju, podczas którego wystąpił gospodarz festiwalu razem z solistami: Olgą Ksenicz, Agnieszką Rehlis, Bartoszem Nowakiem i Pawłem Kołodziejem, ramię w ramię z Akademickim Chórem Politechniki Śląskiej w Gliwicach i przy akompaniamencie Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Sudeckiej w Wałbrzychu. Całość pod batutą Małgorzaty Sapiechy-Muzioł, która dyrygowała wykonaniem ponad godzinnej Missa pro pace Wojciecha Kilara. W koncercie uczestniczyło blisko tysiąc słuchaczy.

Więcej (zdjęcia) na: www.oblaci.pl