Kościelni rzecznicy uczyli się skutecznych zasad komunikacji

mikrofon.png „Czym większy kryzys, tym większa otwartość. Kryzys to czas podejmowania szybkich decyzji” – przekonywali rzeczników instytucji kościelnych specjaliści od wizerunku. Dziś w Turnie k. Radomia księża, ojcowie, siostry i świeccy zakończyli szkolenie pijarowskie. W sumie wzięło w nim udział 55 osób.

Rzecznicy diecezji, zakonów, parafii i różnych dzieł Kościoła poznawali główne zasady komunikacji i rodzaje argumentacji, zwłaszcza w sytuacjach kryzysowych. Uczyli się również strategicznego budowania relacji z mediami.

„Nie panikować; nie udawać, że się nic nie stało; mówić prawdę; nie podawać niepotwierdzonych faktów; dotrzymywać słowa; informować na bieżąco opinię publiczną o rozwoju sytuacji; używać prostego języka; odwoływać się do autorytetów i ekspertów; rozmawiać z tymi, których kryzys dotyczy; okazywać empatię, zrozumienie i współczucie” – to tylko niektóre rady, których udzielono uczestnikom warsztatów.

„Wiedza, otwartość, zdecydowanie to klucz do wygrania kryzysu w mediach, to podstawy sukcesu” – można było wielokrotnie usłyszeć na sali od trenerów szkolenia.

W ramach wykładów i ćwiczeń duchowni i świeccy poznawali istotne kroki, które należy wykonać dla wzmocnienia pozytywnego wizerunku Kościoła i dla osłabienie negatywnego nastawienia do niego i jego przedstawicieli.

Kościelni rzecznicy uczyli się od doświadczonych dziennikarzy telewizyjnych z Warszawy występowania przed kamerą, udzielania krótkich, a zarazem pełnych wypowiedzi.

Uczestnicy spotkania na różne sposoby byli usilnie zachęcani do podejmowania prób zainteresowania środków społecznego przekazu tematyką kościelną. Dowiadywali się, jak skutecznie to robić.

Coroczne szkolenia rzeczników instytucji kościelnych są wspólną inicjatywą dyrektora Centrum Informacyjnego Zakonów o. Jana Marii Szewka OFMConv i rzecznika Konferencji Episkopatu Polski ks. Józefa Klocha. Przedsięwzięcie od samego początku wspiera specjalistka ds. public relations dr Monika Przybysz, autorka jedynego podręcznika nt. kościelnego PR-u. To ich trzecie warsztaty. I najliczniejsze.

„W przyszłym roku w całości poświęcone będą PR-owi w Internecie” – zapowiadają organizatorzy.

jms

 
Za: Redakcja.