Home WiadomościZ kraju Rzecznik Episkopatu: media społecznościowe szansą także dla zakonów

Rzecznik Episkopatu: media społecznościowe szansą także dla zakonów

Redakcja

„Zakony mają ogromny potencjał, wciąż jednak zbyt mało informują o swojej działalności. W mediach społecznościowych mogą one pokazać swoją misję i codzienne życie. Nic tak nie pociąga jak przykład życia” – podkreślił ks. Paweł Rytel-Andrianik, rzecznik Konferencji Episkopatu Polski podczas spotkania Konferencji Rodziny Honorackiej w Olsztynie koło Częstochowy.

Rzecznik Episkopatu podkreślił, że Kościół coraz bardziej otwiera się na różne inicjatywy w mediach społecznościowych. „Na Twitterze i Facebooku są obecni nie tylko świeccy, ale także biskupi, księża i siostry zakonne. Jest to współczesna droga komunikacji z drugim człowiekiem” – zaznaczył ks. Paweł Rytel-Andrianik. Dodał, że papieskie konto na Twitterze o nazwie @Pontifex otwarł już Benedykt XVI, a obecnie wpisy papieża Franciszka na tym koncie cieszą się ogromną popularnością.

„Coraz więcej czasu spędzamy w Internecie, a wszędzie tam, gdzie są ludzie, powinna być obecna Dobra Nowina o Bogu, który kocha każdego człowieka” – zaznaczył rzecznik Episkopatu.

Ks. Rytel-Andrianik podkreślił, że media społecznościowe dają ogromne możliwości ewangelizacji oraz promocji wartości chrześcijańskich. „Liczba użytkowników w największym światowym serwisie społecznościowym jakim jest Facebook przekroczyła 2,4 mld użytkowników. Media społecznościowe są więc szansą także dla zakonów” – podkreślił rzecznik Episkopatu na spotkaniu Rodziny Honorackiej.

Konferencja Rodziny Honorackiej łączy we wzajemnej współpracy przełożonych instytutów życia konsekrowanego założonych przez bł. o. Honorata Koźmińskiego, kapucyna. Obejmuje swym zasięgiem Polskę oraz kraje, w których te instytuty mają swoje domy.

Za: www.deon.pl

SERWIS INFORMACYJNY KONFERENCJI WYŻSZYCH PRZEŁOŻONYCH ZAKONÓW MĘSKICH W POLSCE

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Zgoda